lees dit bericht in uw browser

OPTIMAAL COMMUNICEREN IN DE MEDISCHE SECTOR - Het gesprek arts-patiënt
links_boven

De laatste jaren zijn patiënten steeds mondiger geworden. De autoriteit van de arts of de verplegende is dus niet meer vanzelfsprekend, maar moet verdiend worden. Daarbij speelt de communicatie tussen de arts of verplegende en de patiënt een enorm belangrijke rol.

optimaal communiceren

In Optimaal communiceren in de medische sector spitst auteur Jos Huypens zich toe op de 'interpersoonlijke communicatie' tussen arts of verplegende en patiënt, en op die tussen arts en verplegende en artsen of verplegenden onderling.

Vanuit een communicatiewetenschappelijke invalshoek en aan de hand van leerrijke tests benadert hij de verschillende communicatieve aspecten die bij deze relaties komen kijken. Zo komen onder andere het leren omgaan met kritiek, het oplossen van conflicten, het omgaan met emoties en het voeren van een slechtnieuwsgesprek aan bod.

Om toekomstige artsen te leren omgaan met deze ontwikkelingen op communicatief vlak, komt in het jaarlijkse toelatingsexamen voor de (tand)artsenopleiding een onderdeel voor waarbij de kandidaten moeten oordelen over de houding die een arts moet aannemen tegenover een patiënt. Deze pocket biedt hun daarop de ideale voorbereiding.

cover

Klik hier om Optimaal communiceren in de medische sector,
ISBN 978-2-509-01647-8 aan 25 euro* per ex. te bestellen.

 

 

* Prijzen btw inclusief en exclusief verzendingskosten. Prijzen geldig tot 31.12.2013. Consulteer www.politeia.be voor actuele prijzen. Uw gegevens worden door ons in een bestand bijgehouden en niet aan derden doorgegeven. Overeenkomstig de wet op de privacy heeft u inzage- en correctierecht.

recht boven
 
onderrechts
logo politeia

Uitgeverij Politeia // Ravensteingalerij 28 // 1000 Brussel // Fax: 02 289 26 19 // Tel: 02 289 26 10
www.politeia.be // e-mail: info@politeia.be