Menu

Kies voor een duidelijke call to action in je nieuwsbrieven

In je nieuwsbrief of mailing wil je je lezers iets laten doen met je berichten. Je wilt ze laten klikken zodat ze het filmpje bekijken op je Facebookpagina, zich inschrijven op je website, het artikel lezen op je blog, je product kopen, enzovoort.

18-12-2019 - door Kristof D'hanens

Je lezer overtuigen om in je nieuwsbrief door te klikken in plaats van hem te klasseren of te verwijderen, dat is de ware kunst. Je belangrijkste wapen? De call to action, vaak afgekort als cta.

Een call to action is een oproep tot actie. Letterlijk: wat je je lezer wilt laten doen. Doordat de cta een link beat of gelay-out is als een knop, valt hij meer op in je tekst. Stel je dus altijd de vraag wat je wilt dat mensen met een nieuwsbriefitem doen.

Dat werkt het best als je de call to action heel specifiek omschrijft. ‘Lees meer’ zal je lezer minder overtuigen dan ‘Ontdek onze 4 tips’. Een call to action die je lezer direct aanspreekt, werkt doorgaans ook beter. ‘Koop tickets’ zal minder goed werken dan ‘Reserveer nu jouw plekje’.

Meer informatie? Check dan onze publicatie Digitale nieuwsbrieven

Ook interessant

Communicatie & informatie

Content management

Jan Van Hee

Bestel

Communicatie & informatie

Allemaal digitaal?

Ilse Mariƫn
Sara Van Damme

Bestel

Communicatie & informatie

Visuele identiteit in 10 stappen

Christophe Ruys

Bestel

Communicatie & informatie

Sociale media

Jan Van Hee

Bestel

Communicatie & informatie

Reputatiemanagement

Geert Stox
Machteld Weyts

Bestel

Communicatie & informatie

Klare taal

Gonnie Put

Bestel