Inleiding
Leiderschap in tijden van continue veranderingen is een hele uitdaging.
We worden geconfronteerd met tal van uiteenlopende veranderingen. Wet- en regelgeving wijzigen regelmatig waardoor we onze werking dienen aan te passen. We dienen onze doelgroepen om begrip te vragen voor deze veranderingen. Softwaresystemen worden regelmatig vervangen door andere systemen. Nieuwe procedures perken de regelruimte in. Onze werking wordt op steeds meer diverse manieren gemeten en geëvalueerd. Met eenzelfde budget en mankracht dienen we hogere doelen te halen.
We merken dat medewerkers, en ook wijzelf, het niet eenvoudig hebben met het omgaan met veranderingen. De ene lukt het al beter zich aan te passen, de ander heeft het er zeer moeilijk mee. We worden geconfronteerd met hoge ziekteverzuimcijfers, niet in het minst gestoffeerd door burn-outs die de top 2 van het ziekteverzuim bepalen. En die medewerkers dienen we in de loop van hun herstelproces terug te re-integreren in onz