Menu

Webcare

Lie Lauwers

2019-02-11

Bestel

Welke webcare via welk kanaal?

Is elk kanaal geschikt voor elke vorm van webcare?

In de eerste plaats kan je een onderscheid maken tussen open en gesloten webcare.

Bij open webcare wordt de vraag/klacht/opmerking geformuleerd op een plaats waar iedereen kan meelezen: een twitterbericht, een reactie op een Facebookbericht, een post op Facebook …

Bij gesloten webcare wordt de vraag in privémodus gesteld: een DM op Twitter, een chatbericht in Messenger, een Whatsapp-bericht …

Verder bepaalt de klant vooral zelf via welk kanaal hij/zij vragen/opmerkingen wil posten. Als organisatie reageer je ook via dat kanaal. Als het medium niet geschikt is om het item op te volgen, kan je voorstellen om over te stappen naar een andere vorm van communicatie. Op Facebook kan je makkelijk switchen naar Messenger/chat, op Twitter naar de privéberichten en op Instagram naar de chat.

Persoonlijke gegevens worden het best niet gedeeld via openbare berichten. Als je die

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel

Ook interessant

Communicatie & informatie

Later word ik strateeg

Philippe De Vries
Maarten Debecker

Bestel

Communicatie & informatie

Digitale Nieuwsbrieven

Kristof D'hanens

Bestel

Communicatie & informatie

2020 - Het visuele netwerk

Christophe Ruys

Bestel

Communicatie & informatie

Allemaal digitaal?

Ilse Mariën
Sara Van Damme

Bestel

Communicatie & informatie

Visuele identiteit in 10 stappen

Christophe Ruys

Bestel

Communicatie & informatie

Sociale media

Jan Van Hee

Bestel