Menu

Oog voor kwaliteit

Jeroen Blijsie , Paul Carpentier , Hans Crampe , Chris De Rijdt , Hilde Hautekees , Annemie Simkens

Bestel

Valkuilen bij verbeterborden

Het werken met verbeterborden lijkt dus het ei van Columbus te zijn. Het is eenvoudig in te voeren, je medewerkers voelen zich betrokken en ze helpen mee de problemen oplossen. Is het dan allemaal rozengeur en maneschijn Of zijn er toch valkuilen Even terug naar de praktijk…

Na een tweetal weken kunnen de leidinggevenden in HACRA de verbetervoorstellen niet meer bijhouden. Iedereen is laaiend enthousiast en vol verwach- ting. Voorstel na voorstel komt op het bord terecht. Hier en daar is er een afdeling die een extra bord heeft aangekocht. Het kan niet op!

Na een half jaar wordt er af en toe ook al wat ongenoegen geuit. Het probleem dat drie weken geleden werd genoteerd, is nog steeds niet opgelost. Meer nog, het geloof dat het ooit wordt opgelost, wordt openlijk ter discussie gesteld. Heel wat van de problemen die geformuleerd worden, kunnen niet opgelost worden door het team zelf omdat ze niet binnen hun invloedsfeer liggen. Het probleem kan maar opgelo

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel

Ook interessant

Bestuur & organisatie, Personeel

Instrumentenmap kwaliteitszorg en zelfevaluatie. Praktisch aan de slag in lokale dienstencentra

Ruud Bourmanne
Inge Soens

Bestel

Personeel

Gezichten spreken

Heidi Declercq
Theo Wijnen

Bestel

Personeel

Praktijkboek kwaliteitszorg in welzijnsvoorzieningen

Bestel

Personeel

Beïnvloeden van het proces van kwaliteitsmanagement 2de editie

Theo Wijnen

Bestel

Personeel

Intervisie

Stef Herman

Bestel