Menu

Passie komt voor de winst

Luc Ardies

Bestel

Veel KMO’s hebben hun navelstreng doorgeknipt

Deze pocket is een vervolg op ons voorgaand inspiratieboekje ‘Wat als de chef niet meer uit zijn keuken komt’. Na jarenlange en veelvuldige contacten met KMO’s is mijn conclusie dat succesvolle familiebedrijven zich vooral onderscheiden door hun persoonlijkheid en passie. Enerzijds de passie, die hen ertoe brengt om tot 70 uren per week het beste van zichzelf te geven voor het bedrijf. Anderzijds hun persoonlijkheid, die ze maximaal en op een authentieke wijze etaleren ten aanzien van hun klanten. Internationalisering, schaalvergroting, de neerwaartse prijsspiraal en talrijke nieuwe marktspelers maken het vandaag voor zelfstandigen bijzonder moeilijk. Sommige KMO’s trachten mee te roeien met die kolkende concurrentiestroom, maar dreigen hierbij zichzelf en vooral hun specifieke troeven te verloochenen. In mijn eerste boekje gebruikte ik de boutade dat heel wat familiebedrijven ‘hun eigen navelstreng hebben doorgeknipt’. Om de kr

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel

Ook interessant

Personeel

Job zoeken: check

Catherine Ruys
Wim Coppieters

Bestel

Personeel

Burn-Out en Leiderschap

Sonja Reckers

Bestel

Personeel

De kracht van zelfsturende teams

Daan Sorgeloos
Guido Maes
Toon Torbeyns
Carla Arp

Bestel

Personeel

Gekonkelfoes in organisaties

Nele Verrezen

Bestel

Personeel

Werken met de SWOT-analyse - 3de editie

Simonne Vermeylen

Bestel

Personeel

Beïnvloeden van het proces van kwaliteitsmanagement | 2de editie

Theo Wijnen

Bestel