Waarom aandacht schenken aan reputatiemanagement?
De toegang tot media is niet meer het privilege van politici en woordvoerders. Integendeel, de media waar iedereen vandaag toegang toe heeft, verspreiden nieuws en opinies vele malen sneller dan de klassieke media. Kijk maar eens in de ochtendkrant hoeveel nieuws je al hoorde of las de dag voordien via internet, e-mails of op sociale media. Iedereen kan zijn mening spuien over alles en kan in enkele seconden tijd 40% van de wereld bereiken.
In 1995 was amper 1% van de wereld online, vandaag zijn dat meer dan 3,2 miljard mensen of ruim 40% van de wereldbevolking. In België is ruim 83% van de huishoudens dagelijks online. Dat zijn een hoop burgers, consumenten en klanten die elke dag potentieel in verbinding staan met ruim 3 miljard anderen.
Al die mensen hebben een mening en velen van hen uiten die ook. Terecht of onterecht, beleefd of onbeleefd. Meningen, opinies, gedachten en reviews die mee het beeld bepalen dat de andere mensen zullen hebben over het onderwer