Menu

Praktijkboeken Jeugdhulp - Vraagverheldering

Steunpunt Jeugdhulp

Bestel uw printeditie

Proces van vraagverheldering

Methodiek

Het proces van vraagverheldering situeert zich telkens op twee niveaus: het niveau van de aanmelding en dat van de start van de begeleiding.

De aanmelding bij Outreach gebeurt overwegend telefonisch en eerder sporadisch via een face-to- face-contact. We beogen om de aanmelding telkens in een ruimere context te plaatsen en om de vraag helder te krijgen. De vraag ontstaat omwille van een gedrag of situatie waar een grote bezorgdheid rond leeft. Dit gedrag of deze situatie, zoals bijvoorbeeld een jongere die voortdurend in discussie gaat met de begeleiding van de leefgroep of een jongere die zichzelf verwondt, proberen we te kaderen binnen de intellectuele, sociale en emotionele ontwikkeling, alsook binnen het systeem of de context waar de jongere deel van uitmaakt. Bij een aanmelding bij onze dienst peilen we, naast de praktische informatie, naar de volgende zaken: Wie stelt de vraag Wat maakt dat de vraag op

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel uw printeditie

Ook interessant

Zorg & welzijn

Verhaal om de hoek

Bart De Nil

Bestel uw printeditie

Zorg & welzijn

Ouderenmis(be)handeling, praat erover!

VLOCO

Bestel uw printeditie

Zorg & welzijn

CLEVER doelen bepalen in de eerste lijn

Patricia De Vriendt
Vanessa Gauwe
Dominique Van de Velde

Bestel uw printeditie

Zorg & welzijn

RePLAY Draaikalender

Bestel uw printeditie

Geestelijke gezondheidszorg, Ouderen- en thuiszorg, Zorg voor personen met een handicap

26 Sep

Opleiding: Succesvolle innovatieve woonzorgvormen in Vlaanderen

Locatie: Uitgeverij Politeia, Keizerslaan 34, 1000 Brussel

Prijs: € 85

Schrijf u in