Menu

Een socialemediastrategie in 7 stappen

Marc van Daele

Bestel uw printeditie

Doelstellingen komen uit je beleidsplan

Als je echt aan de slag wilt met sociale media in je organisatie moet je een niveau hoger mikken. Dan gaat het om het realiseren van organisatiedoelstellingen. Die vind je in het beleidsplan. Als het goed is zijn andere communicatieacties eveneens geënt op die organisatiedoelstellingen. Het zou dus gek zijn om dat voor sociale media anders te doen.
Het wordt dan ook duidelijk dat een Facebookpagina geen beleidsdoelstelling is, net zo min als een maandelijks tijdschrift of een website.

Strategisch ingezette communicatie brengt een verandering. Er is een bestaande situatie die niet langer gewenst is en met behulp van een communicatieactie wordt een nieuwe situatie gecreëerd. De nieuwe situatie is de doelstelling en niet de communicatie.

 

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel uw printeditie

Neem een abonnement

  • jaarlijkse betaling
  • publicaties altijd up to date
  • toegang tot inhoud op maat
Meer informatie

Ook interessant

Communicatie & informatie

Webcare

Lie Lauwers

Bestel uw printeditie

Communicatie & informatie

2020 - Het visuele netwerk

Christophe Ruys

Bestel uw printeditie

Communicatie & informatie

Effectief gedrag veranderen met het 7E-model

Fran Bambust

Bestel uw printeditie

Communicatie & informatie

Allemaal digitaal?

Ilse Mariën
Sara Van Damme

Bestel uw printeditie

Beleid, Communicatie

24 Sep

Opleiding: Communicatie belicht vanuit het bestuursdecreet

Locatie: Uitgeverij Politeia, Keizerslaan 34, 1000 Brussel

Prijs: € 169

Schrijf u in