Menu

AliASS

Paulette De Caluwe , Hilde Meganck , Carine Michiels , Joke Pauwels

Bestel uw printeditie

AFSPRAKEN EN REGELS



Men stelt vast

Een leerling met ASS:
leeft regels perfect en letterlijk na.
reageert paniekerig bij geen/onduidelijke regels of als anderen regels niet ‘correct’ naleven.
wijst anderen erop wanneer ze de regels niet correct naleven, soms op een zeer extreme manier, bijvoorbeeld door zelf straffen uit te delen, verbale/fysieke agressie, gedragsproblemen …
overtreedt de regels:
anderen dragen hem dit op.
bootst het gedrag van anderen na.
denkt zo meer vrienden te hebben.
wil tot een bepaalde groep behoren.
wil pestgedrag vermijden.
kan niet stoppen als een situatie/context verandert.
voelt niet aan wanneer hij welke regels moet naleven.

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel uw printeditie

Ook interessant

Onderwijs

Muzische vorming breed evalueren

Bestel uw printeditie

Onderwijs, Zorg & welzijn

Leer-KRACHT: leiding geven vanuit angst naar zelfvertrouwen

Oiheba Bensaâd

Bestel uw printeditie

Onderwijs

Feedback geven aan leerlingen op school

Marijn Vandevelde

Bestel uw printeditie

Onderwijs

Jonge mantelzorgers op school

Samana
Julie Vanderlinden
Kathleen van Walle

Bestel uw printeditie

Lager onderwijs, Secundair onderwijs

03 Oct

Opleiding: Gewenst gedrag en sanctiebeleid op school: een 4-lademodel - Gent

Locatie: Europahotel Gent, Gordunakaai 59, 9000 Gent

Prijs: € 99

Schrijf u in