Menu

Veerkrachtig sturen, productief samenwerken

Chris Aertsen , Leen Van Lindt , Annick Vanhove , Theo Wijnen

Bestel

Enkele kritische reflecties

Het blijven faciliteren van dit interactief leerproces binnen een traject van management- en leiderschapsontwikkeling is een zaak van balanceren tussen maakbaarheid en broosheid. De ene stap of interventie volgt vaak uit de andere. Als je werkt aan het geven van vertrouwen, dan creëer je ook veiligheid binnen de groep en kun je ook jezelf zijn als leidinggevende. Als de leidinggevende tussen twee intervisiesessies niet werkt aan het uitproberen van oplossingsalternatieven voor zijn eigen praktijk, is het rendement van het leerproces voor hem en de intervisanten (collega-leidinggevenden) in een volgende bijeenkomst onvoldoende of nihil.

Het werkelijke leren vindt namelijk plaats in de relevante context tijdens de dagelijkse routinematigheden.

Laat ons ook nog even blijven stilstaan bij de condities ‘onderling vertrouwen en betrouwbaarheid’. We hebben namelijk gezien dat ‘kwetsbaarheid en risico’s durven nemen, b

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel

Ook interessant

Personeel

Werken met de SWOT-analyse - 3de editie

Simonne Vermeylen

Bestel

Personeel

You are management

Roel Verhaert
Goele Haest

Bestel

Personeel

Vergadertechnieken - Vergaderen is (geen) kinderspel

Jos Huypens
Joke Renneboog

Bestel

Bestuur & organisatie, Personeel

Instrumentenmap kwaliteitszorg en zelfevaluatie. Praktisch aan de slag in lokale dienstencentra

Ruud Bourmanne
Inge Soens

Bestel

Personeel

Toolkit Doeltreffend leidinggeven

Vonk

Bestel