Beelden en fotografiestijl
Illustraties, foto’s en ander beeldmateriaal maken meer dan ooit deel uit van je huisstijl. Zorg ervoor dat die qua kleur, sfeer en identiteit passen bij de rest van de huisstijl. Het is zinvol om voor een fotograaf een aparte briefing te maken. Die briefing moet in elk geval de volgende punten bevatten:
- aanleiding van de opdracht?
- doelgroep?
- doelstelling?
- globale inhoud: wie of wat is het onderwerp van de foto’s, wat of wie moet(en) er worden gefotografeerd en hoe is hij of zij te bereiken of waar is hij/zij te vinden?
- volledige creatieve vrijheid of bepaalde grenzen?
- formaat: staand of liggend?
- perspectief: close-up of ten-voeten-uit (dus full body)?
- uitstraling: vrolijk, serieus, rustig…?
- achtergrond: muur, lucht …?
- activiteit: moet de persoon bewegen of poseren?
- bij editoriaal gebruik waarbij er nog teksten op de foto komen: rechts, links,