Menu

Sociale media

Jan Van Hee

2016-02-04

Bestel uw printeditie

De eerste socialemediastrategie: luisteren

Ik bekijk sociale media vaak als een relatie. En wat is er van levensbelang in een goeie relatie Luisteren.

Zoals hierboven al aangeduid hebben sociale media ervoor gezorgd dat gebruikers een platform hebben om van alles op te vertellen. Soms tegen hun vrienden, soms publiekelijk, soms tegen ons. En dat biedt opportuniteiten en verplichtingen op het vlak van luisteren.

De verplichting is simpel. Als je met een Facebookpagina of Twitteraccount of eender wat begint, is het heel belangrijk om te weten wanneer mensen op dat platform iets aan je vragen. Als mensen om 18.03 uur je callcenter bellen, hoort niemand dat je niet opneemt. Maar als iemand op Twitter een klacht de wereld instuurt, en je weet het niet, kan dat grotere gevolgen hebben. Het is een beetje als een telefoon die blijft rinkelen, in het openbaar.

Dat heeft mogelijk een impact op de werkuren. Want in de 62 niet-kantooruren die vrijdagavond scheiden van maandagochtend, kunnen er veel kleine drama&r

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel uw printeditie

Neem een abonnement

  • jaarlijkse betaling
  • publicaties altijd up to date
  • toegang tot inhoud op maat
Meer informatie

Ook interessant

Communicatie & informatie

Met elkaar spreken is (geen) kinderspel

Jos Huypens

Bestel uw printeditie

Communicatie & informatie

Allemaal digitaal?

Ilse Mariƫn
Sara Van Damme

Bestel uw printeditie

Communicatie & informatie

Analoog of digitaal? Inclusief communiceren in de internetsamenleving

Eric Goubin

Bestel uw printeditie

Communicatie & informatie

De communicatieplicht van de overheid

Michiel Elst

Bestel uw printeditie

Communicatie, Informatiemanagement

10 Sep

Bootcamp: Iedereen contentcreator!

Locatie: Uitgeverij Politeia, Keizerslaan 34, 1000 Brussel

Prijs: € 197

Schrijf u in