Menu

Sociale media

Jan Van Hee

2016-02-04

Bestel

De eerste socialemediastrategie: luisteren

Ik bekijk sociale media vaak als een relatie. En wat is er van levensbelang in een goeie relatie Luisteren.

Zoals hierboven al aangeduid hebben sociale media ervoor gezorgd dat gebruikers een platform hebben om van alles op te vertellen. Soms tegen hun vrienden, soms publiekelijk, soms tegen ons. En dat biedt opportuniteiten en verplichtingen op het vlak van luisteren.

De verplichting is simpel. Als je met een Facebookpagina of Twitteraccount of eender wat begint, is het heel belangrijk om te weten wanneer mensen op dat platform iets aan je vragen. Als mensen om 18.03 uur je callcenter bellen, hoort niemand dat je niet opneemt. Maar als iemand op Twitter een klacht de wereld instuurt, en je weet het niet, kan dat grotere gevolgen hebben. Het is een beetje als een telefoon die blijft rinkelen, in het openbaar.

Dat heeft mogelijk een impact op de werkuren. Want in de 62 niet-kantooruren die vrijdagavond scheiden van maandagochtend, kunnen er veel kleine drama&r

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel

Ook interessant

Communicatie & informatie

Later word ik strateeg

Philippe De Vries
Maarten Debecker

Bestel

Communicatie & informatie

Webcare

Lie Lauwers

Bestel

Communicatie & informatie

Digitale Nieuwsbrieven

Kristof D'hanens

Bestel

Communicatie & informatie

2020 - Het visuele netwerk

Christophe Ruys

Bestel

Communicatie & informatie

Allemaal digitaal?

Ilse Mariƫn
Sara Van Damme

Bestel

Communicatie & informatie

Visuele identiteit in 10 stappen

Christophe Ruys

Bestel