Samenvatting
Mediawijsheid is een belangrijk thema voor een school. Het is actueel, constant in ontwikkeling en heeft een grote impact op het welbevinden van kinderen en jongeren. De school speelt een cruciale rol in het begeleiden van deze kinderen en jongeren naar een kritisch, bewust en actief gebruik van media. Toch is een mediawijs beleid geen evidentie.
Dit boek biedt een stappenplan voor het uitwerken van een mediawijs beleid op basis van de noden van jouw school. Bovendien bevat het de nodige onderwijskaders en een mediawijs competentiemodel om dit plan aan op te hangen. Afhankelijk van de prioriteiten in dit plan vind je er per mediawijs (sub)thema ook de nodige achtergrondinformatie, inspirerende getuigenissen, tools en organisaties die je verder kunnen helpen. Zo kun je concreet aan de slag om een doordacht en gedragen mediawijs beleid te realiseren op maat van jouw school.
Over de auteur(s)
Laure Van Hoecke
Laure Van Hoecke (1983) is historica en filosofe van opleiding. Ze is al jaren werkzaam rond de thema’s mediawijsheid en e-inclusie en coördineert bij Mediawijs, het Vlaams Kenniscentrum Mediawijsheid, de opleiding Mediacoach. Mediacoach is een uitgebreid vormingstraject rond mediawijsheid dat gericht is op leerkrachten, bibliotheekmedewerkers en het brede educatieve veld.
Meer info
Productspecificaties
Auteur(s): |
Laure Van Hoecke |
ISBN (print): |
978-2-509-03027-6 |
ISBN (digitaal): |
978-2-509-03065-8 |
Type |
Digitaal
Vastbladig boek
|