Menu

Communiceren met jongeren

Kristof D'hanens

2015-11-28

Bestel uw printeditie

Weet wat je doelpubliek wil

Goede communicatie start met bepalen wie je doelpubliek is. Je wil hen tenslotte beter bereiken en betrekken bij je communicatie. Bepaal je doelpubliek voor je begint te communiceren. ‘Ja,’ denk je, ‘mijn doelpubliek is jongeren.’ Juist, maar welke jongeren Probeer hen zo goed mogelijk te omschrijven en zoek naar de gemeenschappelijke kenmerken van jouw doelpubliek.

Misschien een voorbeeldje: een cultuurhuis in een grootstad wil meer jongeren aantrekken. Hoe kunnen we hun doelpubliek omschrijven Het doelpubliek zijn studenten die op een laagdrempelige manier cultuur willen beleven, samen met vrienden (en uiteraard ook wel samen een pint willen drinken). Hun belangrijkste waarden en interesses Vriendschap, muziek, cultuur, zich engageren en misschien zelfs de wereld verbeteren. Daar kun je op inspelen.

Eenmaal je je doelpubliek geïdentificeerd hebt, kun je je communicatie op hen afstemmen. Let erop dat je niet alleen over je eigen organisa

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel uw printeditie

Ook interessant

Bestuur & organisatie, Communicatie & informatie, Omgeving, Personeel, Politiek, Recht, Sociaal beleid & werk

Communicatie & informatie

Fondsen werven is geen kinderspel

Jos Huypens

Bestel uw printeditie

Communicatie & informatie

Met elkaar spreken is (geen) kinderspel

Jos Huypens

Bestel uw printeditie

Communicatie & informatie

Informatiestandaarden

Jan Van Hee

Bestel uw printeditie

Communicatie, Informatiemanagement

10 Sep

Bootcamp: Iedereen contentcreator!

Locatie: Uitgeverij Politeia, Keizerslaan 34, 1000 Brussel

Prijs: € 197

Schrijf u in