Menu

Communiceren met jongeren

Kristof D'hanens

Bestel uw printeditie

Weet wat je doelpubliek wil

Goede communicatie start met bepalen wie je doelpubliek is. Je wil hen tenslotte beter bereiken en betrekken bij je communicatie. Bepaal je doelpubliek voor je begint te communiceren. ‘Ja,’ denk je, ‘mijn doelpubliek is jongeren.’ Juist, maar welke jongeren Probeer hen zo goed mogelijk te omschrijven en zoek naar de gemeenschappelijke kenmerken van jouw doelpubliek.

Misschien een voorbeeldje: een cultuurhuis in een grootstad wil meer jongeren aantrekken. Hoe kunnen we hun doelpubliek omschrijven Het doelpubliek zijn studenten die op een laagdrempelige manier cultuur willen beleven, samen met vrienden (en uiteraard ook wel samen een pint willen drinken). Hun belangrijkste waarden en interesses Vriendschap, muziek, cultuur, zich engageren en misschien zelfs de wereld verbeteren. Daar kun je op inspelen.

Eenmaal je je doelpubliek geïdentificeerd hebt, kun je je communicatie op hen afstemmen. Let erop dat je niet alleen over je eigen organisa

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel uw printeditie

Ook interessant

Communicatie & informatie

Goedzoeker of goudzoeker

Nicole Vranken

Bestel uw printeditie

Communicatie & informatie

Laat ons zeggen dat het (de) shit wordt.

Bart Derison

Bestel uw printeditie

Communicatie & informatie

2020 - Het visuele netwerk

Christophe Ruys

Bestel uw printeditie

Beleid, Communicatie

18 Nov

Opleiding: Kernelementen van het kaderdecreet bestuurlijke handhaving

Locatie: Uitgeverij Politeia, Keizerslaan 34, 1000 Brussel

Prijs: € 139

Schrijf u in

Communicatie & informatie

Webcare

Lie Lauwers

Bestel uw printeditie