Menu

Fondsen werven is geen kinderspel

Jos Huypens

Bestel

INVESTEREN IN FONDSENWERVING

Fondsenwerving betekent marktgericht denken. Hoe kan ik mijn organisatie op de best mogelijke manier ‘verkopen’ zodat fondsenleveranciers en sponsors onze werking mee willen financieren
Heel wat organisaties hebben het erg moeilijk met dit marktgerichte denken. Begin niet met fondsenwerving en zeker niet met allerlei vormen van sponsoring als uw organisatie daar niet klaar voor is.
Fondsenwerving moet gedragen worden door de hele organisatie.
Een oud Nederlands spreekwoord zegt: “De kost gaat voor de baat uit.” Fondsenwerving betekent gewoonlijk: eerst investeren en dan pas incasseren. Die investering kan bestaan in de inzet en de tijd van mensen, middelen, maar vaak ook van een deel eigen financiën.
Analyseer daarom input en output van mensen, middelen en mogelijk inkomsten.
Maak risicoanalyses en bereken permanent voor elke actie de in- en uitgaven, evoluties, enzovoort.
Let daarbij vooral op verdoken kosten:

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel

Ook interessant

Communicatie & informatie

Met elkaar spreken is (geen) kinderspel

Jos Huypens

Bestel

Communicatie & informatie

Communiceren met jongeren

Kristof D'hanens

Bestel

Communicatie & informatie

Informatiestandaarden

Jan Van Hee

Bestel

Bestuur & organisatie, Communicatie & informatie, Omgeving, Personeel, Politiek, Recht, Sociaal beleid & werk

Extenso

Bestel

Communicatie, Informatiemanagement, Opleiding & vaardigheden, Organisatie

26 Oct

Opleiding: Employer branding in de zorgsector

Locatie: Uitgeverij Politeia, Keizerslaan 34, 1000 Brussel

Prijs: € 145

Schrijf u in