Menu

Praktijkboek kwaliteitszorg in welzijnsvoorzieningen

Bestel uw printeditie

: Een gedragen missie- of opdrachtsverklaring ontwikkelen

De OCMW’s en de gemeentebesturen hebben op korte tijd veel nieuwe opdrachten gekregen. Opdrachten inzake beleid, organisatie, personeel, enz., die een buitengewone inzet van de instellingen eisen. De laatste decennia is veel aandacht uitgegaan naar de wetenschappelijke ontwikkeling van non-profit organisaties. Een aantal maatschappelijke evoluties dwongen (en dwingen) ook openbare besturen om hun organisatie bij te sturen. Deze nieuwe opdrachten zijn een concretisering van dit proces naar een nieuwe beleids- en organisatiecultuur. Een aantal kernelementen vallen ons op in deze ontwikkeling:
1 Aandacht voor de kwaliteit van de dienstverlening en de klantentevredenheid.
Het kwaliteitsdecreet getuigt hiervan: (integrale) kwaliteitszorg beperkt zich niet langer tot de profit-sector. Non-profit organisaties en de sector van de (publieke) dienstverlening gaan in hun beleid zelfs meer energie moeten besteden aan (integrale) kwaliteitszorg voor de dienstverl

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel uw printeditie

Ook interessant

Bestuur & organisatie, Personeel

Instrumentenmap kwaliteitszorg en zelfevaluatie. Praktisch aan de slag in lokale dienstencentra

Ruud Bourmanne
Inge Soens

Bestel uw printeditie

Personeel

Gezichten spreken

Heidi Declercq
Theo Wijnen

Bestel uw printeditie

Personeel

Oog voor kwaliteit

Jeroen Blijsie
Paul Carpentier
Hans Crampe
Chris De Rijdt
Hilde Hautekees
Annemie Simkens

Bestel uw printeditie

Personeel

Beïnvloeden van het proces van kwaliteitsmanagement 2de editie

Theo Wijnen

Bestel uw printeditie

Opleiding & vaardigheden

07 Oct

Opleiding: Gekonkelfoes in organisaties: Waarom roddelen niet zo onschuldig is

Locatie: Uitgeverij Politeia, Keizerslaan 34, 1000 Brussel

Prijs: € 85

Schrijf u in