Menu

De participatiegetuigen

Philippe De Vries

Bestel uw printeditie

Kader de verwachtingen van de deelnemers

Maak de bewoners en andere deelnemers van het participatietraject duidelijk op welke sport van de fameuze participatieladder ze zich bevinden.    [11]  Of met andere woorden: geef ze geen Fiat als ze een Ferrari verwachten. Een gouden regel die heel wat getuigen in de praktijk hebben beleefd en geleerd.

Ik herinner me een project waarbij de mate waarin de inspraak van omwonenden om deze of gene keuze te maken niet zo groot meer was. We hebben dat waarschijnlijk bij het begin niet zo duidelijk gezegd. Daardoor hebben we verwachtingen gecreëerd die niet meer ingelost konden worden. We hadden dat duidelijker moeten vertellen op voorhand. Marijke De Roeck – directeur communicatie en participatie stad Antwerpen

Bij een windmolenproject zijn we naar de omgeving gegaan om te luisteren, maar omdat er al meerdere vergunningsaanvragen liepen, was er nie

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel uw printeditie

Ook interessant

Bestuur & organisatie

Een sterk draagvlak in 10 stappen

Bart Derwael

Bestel uw printeditie

Bestuur & organisatie

De burger aan zet

Guido Dierickx
Eric Lancksweerdt
Peter Thijssen
Wouter Van Dooren

Bestel uw printeditie

Bestuur & organisatie

Praktijkgids participatie. 55 concrete tips voor succesvolle inspraakprojecten

Bart Derwael

Bestel uw printeditie

Bestuur & organisatie

Jong gespuis in het gemeentehuis - Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest in een notendop | pa

Bestel uw printeditie

Beleid, Communicatie

24 Sep

Opleiding: Communicatie belicht vanuit het bestuursdecreet

Locatie: Uitgeverij Politeia, Keizerslaan 34, 1000 Brussel

Prijs: € 169

Schrijf u in