Menu

Communicatie als bindkracht

Eric Goubin

2023-03-27

Bestel

Het communicatiekompas

Focus krijgen voor je communicatie betekent dat je centrale, strategische communicatiedoelen formuleert. De omschrijving van ‘wat willen we bereiken met onze communicatie?’ moet het communicatiekompas vormen voor je organisatie. Strategische communicatiedoelen geven de richting aan die je wil varen en horen bepalend te zijn bij de prioritering en dosering van je communicatie-activiteiten.

Hoe kom je tot strategische communicatiedoelen? Die tover je niet zomaar uit je mouw. Daarvoor baseer je je best op vier afwegingskaders: de pijlers van de ‘communicatie-onderbouw’ van je organisatie.[2]

2. Goubin, E. (2017). Tante Mariette en haar fiets: communicatie voor overheid en socialprofit. Brugge, Vanden Broele, p. 219-229.
  1. (Nog) niet specifiek voor communicatie, maar in het algemeen: wat is het beleid van je organisatie? Wat is de missie en visie? Waar staan we voor? Wat zijn de beleidsdoele

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel

Neem een abonnement

  • jaarlijkse betaling
  • publicaties altijd up to date
  • toegang tot inhoud op maat
Meer informatie

Ook interessant

Communicatie & informatie

Met elkaar spreken is (geen) kinderspel

Jos Huypens

Bestel

Communicatie & informatie

Inleiding in de sector van bibliotheken en documentatiecentra (deel 1)

Bestel

Communicatie & informatie

Digitaal informatie beheren en archiveren: digitaal werken

Bestel

Communicatie & informatie

Hopende U hiermede voldoende geïnformeerd te hebben

Katrien Janssens
Farida Barki

Bestel

Communicatie & informatie

Informatie beheren en archiveren: regelgeving, GDPR en organisatie

Bestel

Communicatie & informatie

Content Management (2021) | Print

Jan Van Hee

Bestel