Menu

Evaluatiepraktijk op school

Kathleen Harre , Jan Vanhoof , Lieve Smeyers

Bestel uw printeditie

Geïntegreerde evaluatie



Geïntegreerde evaluatie betekent dat de evaluatie een onderdeel vormt van het leerproces van leerlingen. Belangrijk hierbij is dat de evaluatie niet alleen als beoordelingsinstrument wordt gebruikt. Door de leerdoelen, het lesgeven en de evaluatie op elkaar af te stemmen, stel je de evaluatie ten dienste van het leren van leerlingen.

Deze afstemming kun je bereiken door de volgende zes stappen te volgen:
De te bereiken leerdoelen oplijsten.
Je maakt een opsomming van de vooropgestelde leerdoelen.
Onderwijs- en leeractiviteiten kiezen en uitvoeren waarmee je de leerdoelen kunt bereiken.
Je ontwerpt een geschikte leeromgeving waarin je leerinhouden en studiemateriaal via verschillende werkvormen aanbiedt.
Een evaluatietaak ontwikkelen.
Je stelt evaluatietaken op die een

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel uw printeditie

Ook interessant

Onderwijs

Muzische vorming breed evalueren

Bestel uw printeditie

Onderwijs, Zorg & welzijn

Leer-KRACHT: leiding geven vanuit angst naar zelfvertrouwen

Oiheba Bensaâd

Bestel uw printeditie

Onderwijs

Feedback geven aan leerlingen op school

Marijn Vandevelde

Bestel uw printeditie

Onderwijs

Jonge mantelzorgers op school

Samana
Julie Vanderlinden
Kathleen van Walle

Bestel uw printeditie

Lager onderwijs, Secundair onderwijs

03 Oct

Opleiding: Gewenst gedrag en sanctiebeleid op school: een 4-lademodel - Gent

Locatie: Europahotel Gent, Gordunakaai 59, 9000 Gent

Prijs: € 99

Schrijf u in