Menu

Handboek Erfgoedondernemer

Johan Vencken

Bestel uw printeditie

De bezoekerssegmenten

Klanten zijn essentieel voor een onderneming. Bezoekers zijn dat voor een erfgoedonderneming. Voor wie doen we wat we doen Wie brengt ons museum of monument tot leven Dat zijn de vragen die we in deze eerste bouwsteen van ons businessmodel proberen te beantwoorden. Het belang van het in kaart brengen van de verschillende bezoekers van je erf- goedonderneming en ze onder te brengen in bezoekerssegmenten is zeer groot. Zonder deze oefening zal je zeer moeilijk inzicht kunnen verwerven over je publiek. En als je je publiek niet of onvoldoende kent, is de kans groot dat je iets in de markt zet waarnaar ze helemaal niet op zoek zijn. We kiezen bewust voor de term ‘bezoekers’. Het begrip ‘klant’ heeft teveel de connotatie van iemand die iets koopt. In erfgoed is het klantbegrip genuanceerder dan bij een bedrijf. Daardoor is het antwoord op de vraag wie de bezoekers van je museum of monument zijn ook diverser dan voor een commercieel bedrijf.
De erfgoedbeleving die we als e

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel uw printeditie

Ook interessant

Cultuur & vrije tijd

Museum van het gevoel

Roel Daenen
Hildegarde Van Genechten
Olga Van Oost

Bestel uw printeditie

Cultuur & vrije tijd

Waarom investeren in erfgoed? En hoe?

Hilde Plas
Gregory Vercauteren

Bestel uw printeditie

Cultuur & vrije tijd, Zorg & welzijn

Autismevriendelijk museum

Bart De Nil
Liesa Rutsaert

Bestel uw printeditie

Cultuur & vrije tijd

Meer dan erfgoed.

Bart De Nil
Ans Van de Cotte

Bestel uw printeditie

Cultuur & vrije tijd, Zorg & welzijn

Cultureel erfgoed voor welzijn

Bart De Nil

Bestel uw printeditie