bewaren van leerling- en leraargebonden documenten
Het uitoefenen van een lerarenopdracht blijft niet beperkt tot het voorbereiden en geven van lessen, het bijbenen van (vak)kennis en actuele onderwijskundige visies, het verfijnen van de relaties met een klasgroep… Van leraren wordt ook verwacht dat de administratie wordt bijgehouden. Hierover bestaat nogal wat onzekerheid. Leraren nemen opdrachten uit het verleden mee (Wat moest toen hoe worden bijgehouden), dienstopdrachten van allerlei instanties vandaag (Wat zegt de dienstnota over wat we hoe moeten bijhouden) en wat er zoal zit aan te komen (Wat lezen we in de pers over wat we in de toekomst zullen moeten doen). Het belangrijkste is te weten wat nu wordt verwacht van leraren en van de school.
Overigens overvallen deze administratieve opdrachten leraren vanuit verschillende invalshoeken: de overheid (o.m. de verschillende diensten van het departement/Agentschap voor Onderwijsdiensten, de inspectie), de begeleidingsdiensten, de scho