Menu

Lerarenhandboek secundair onderwijs

Bestel uw printeditie

bewaren van leerling- en leraargebonden documenten

Het uitoefenen van een lerarenopdracht blijft niet beperkt tot het voorbereiden en geven van lessen, het bijbenen van (vak)kennis en actuele onderwijskundige vi­sies, het verfijnen van de relaties met een klasgroep… Van leraren wordt ook ver­wacht dat de administratie wordt bijgehouden. Hierover bestaat nogal wat onzekerheid. Leraren nemen opdrachten uit het verleden mee (Wat moest toen hoe worden bijgehouden), dienstopdrachten van allerlei instanties vandaag (Wat zegt de dienstnota over wat we hoe moeten bijhouden) en wat er zoal zit aan te komen (Wat lezen we in de pers over wat we in de toekomst zullen moeten doen). Het belangrijkste is te weten wat nu wordt verwacht van leraren en van de school.

Overigens overvallen deze administratieve opdrachten leraren vanuit verschillen­de invalshoeken: de overheid (o.m. de verschillende diensten van het departement/Agentschap voor Onderwijsdiensten, de inspectie), de begeleidingsdiensten, de scho

Dit artikel verder lezen?

Neem een abonnement

  • jaarlijkse betaling
  • publicaties altijd up to date
  • toegang tot inhoud op maat
Meer informatie

Ook interessant

Onderwijs, Zorg & welzijn

Leer-KRACHT: leiding geven vanuit angst naar zelfvertrouwen

Oiheba Bensaâd

Bestel uw printeditie

Onderwijs

Blended learning

Tobe Baeyens

Bestel uw printeditie

Onderwijs

Leerkrachten en hun loopbaan

Luc De Man
Willy Steensels

Bestel uw printeditie

Onderwijs

Leerkracht zijn in een stedelijke context

Barbara De Groot

Bestel uw printeditie

Lager onderwijs, Secundair onderwijs

03 Oct

Opleiding: Gewenst gedrag en sanctiebeleid op school: een 4-lademodel - Gent

Locatie: Europahotel Gent, Gordunakaai 59, 9000 Gent

Prijs: € 99

Schrijf u in