Menu

Handboek deeltijds kunstonderwijs

Kathleen Cherlet

Bestel

Leeractiviteiten

4.5.1     Algemeen principe

Een regelmatige leerling start in het eerste leerjaar van zijn opleiding en volgt alle vakken van zijn gekozen opleiding.

Een leerling kan in een hoger leerjaar van zijn opleiding starten indien hij door eerder verworven competenties de einddoelen van die graad sneller kan behalen. De directeur beslist in samenspraak met de leerling en de betrokken leerkrachten of dit haalbaar is. De leerling start dan rechtstreeks in het hoger leerjaar of via een toelatingsperiode.
Een leerling kan niet verplicht worden om in een hoger leerjaar te starten.


4.5.2     Toelatingsperiode

Een leerling die bij zijn inschrijving niet kan aantonen dat hij de vereiste basiscompetenties verworven heeft, kan voorlopig ingeschreven worden voor een toelatingsperiode in de opleiding van zijn keuze als hij voldoet aan de algemene toelatingsvoorwaarden (zie punt 4.2.1).

Uiterlijk o

Dit artikel verder lezen?

Neem een abonnement

  • jaarlijkse betaling
  • publicaties altijd up to date
  • toegang tot inhoud op maat
Meer informatie

Ook interessant

Onderwijs

Teamzorg is zelfzorg

Geertrui De Ruytter
Ann Martin

Bestel

Onderwijs

In dialoog

Montasser AlDe'emeh
Werner de Saeger

Bestel

Onderwijs

Doelenboek voor de lagere school

Bestel

Onderwijs

#(S)heDIDIT

Karijn Bonne

Bestel

Onderwijs

Een schooljaar in rechtsregels

Karen Weis

Bestel

Onderwijs

Over het leren van de kunst

William Ploegaert

Bestel