Menu

Lean in het onderwijs

Hans Crampe

Bestel uw printeditie

Defecten en extra verwerking

Je kent het wel: je probeert iets uit en na de eerste poging lukt het niet. Dat kan verschillende redenen hebben. Misschien heb je bepaalde materialen vergeten, is een toestel niet volledig (bv. de etiketten voor de etikettenprinter zijn weer eens zoek) of is de taak niet correct uitgevoerd. Het gevolg laat zich raden: je moet bepaalde handelingen opnieuw doen. Ook dat is verspilling die je met Lean te lijf kunt gaan. De oplossing ligt natuurlijk voor de hand. Zorg ervoor dat het niet gebeurt! Dat is een heel belangrijk principe binnen Lean dat later uitvoerig besproken zal worden. Zorg ervoor dat het van de eerste keer juist is! En uiteraard is dat niet zo eenvoudig. Misschien rationaliseer je het, en zeg je: “Het is zo druk dat het toch normaal is dat er af en toe een fout gemaakt wordt.” Maar daar gaat Lean niet mee akkoord. Als je geen tijd hebt om het van de eerste keer goed te doen, zul je zeker geen tijd hebben om het opnieuw te doen als het de eerste keer niet goed was

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel uw printeditie

Ook interessant

Onderwijs

Professionalisering op school (Tweede herwerkte editie)

Andries Valcke
Jimmy De Wandel
Wilfried De Rijck

Bestel uw printeditie

Lager onderwijs, Secundair onderwijs

03 Oct

Opleiding: Gewenst gedrag en sanctiebeleid op school: een 4-lademodel - Gent

Locatie: Europahotel Gent, Gordunakaai 59, 9000 Gent

Prijs: € 99

Schrijf u in

Onderwijs

Feedback geven aan leerlingen op school

Marijn Vandevelde

Bestel uw printeditie

Onderwijs

Muzische vorming breed evalueren

Bestel uw printeditie

Onderwijs, Zorg & welzijn

Leer-KRACHT: leiding geven vanuit angst naar zelfvertrouwen

Oiheba Bensaâd

Bestel uw printeditie