Menu

Een academiejaar in rechtsregels

Karen Weis

Bestel

Organiseren van (schriftelijke) opdrachten

Ook bij het maken van opdrachten is transparantie cruciaal. Naast de informatie die verschaft wordt in de ECTS- of studiefiches worden vaak nog bijkomende richtlijnen gegeven in bijvoorbeeld een opdrachtomschrijving. Het is aan de student om die documenten te bekijken en na te gaan welke opdrachten hij moet indienen.
Uiteraard controleert hij daarbij best de bijhorende deadlines. De student moet dit uit eigen beweging doen en bij vragen de docent contacteren.
Illustratie
De student diende zijn opdracht te laat in. Hij had bij zijn medestudenten naar de deadline gevraagd, maar deze hadden hem de verkeerde datum gegeven. Dit is niet aan de opleiding te verwijten: de student had zijn vraag moeten richten tot de docent.
Het is daarbij wel nodig duidelijke richtlijnen te geven over wat er exact van de studenten verwacht wordt. Enkel wanneer studenten tijdig weten wat zij moeten doen, weten zij waar ze aan toe zijn en kunnen z

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel

Ook interessant

Recht

Zwijgen en spreken binnen een overheidscontext

Frankie Schram

Bestel

Recht

E-government in het federale België

Dirk De Bot

Bestel

Recht

De federale openbaarheidswetgeving: een introductie

Frankie Schram

Bestel

Recht

Naar bemiddeling in bestuurszaken?

Frankie Schram

Bestel

Lager onderwijs, Secundair onderwijs

29 May

Seminarie: Gewenst gedrag en sanctiebeleid op school: een 4-lademodel

Locatie: Uitgeverij Politeia, Keizerslaan 34, 1000 Brussel (op 5 min. wandelen van Brussel-Centraal).

Prijs: € 99

Schrijf u in