Menu

Bemiddeling voor leidinggevenden

Silvia Prins

Bestel uw printeditie

Soorten conflicten in organisaties

1.

De meest voorkomende conflicten in organisaties zijn samenwer­kingsconflicten. Er zijn in grote lijnen twee soorten arbeidsconflicten: interpersoonlijke of relationele conflicten en taakgerichte conflicten. In de praktijk is dit onderscheid zelden duidelijk te maken; de meeste con­flicten zijn een mengvorm. Taakgericht verwijst naar de inhoudelijke kwesties: waar gaat het conflict over Wat is er aan de hand Wat zijn de feiten Relationeel verwijst naar het betrekkingsniveau. Hoe definiëren de partijen hun relatie en hoe sterk is de emotionele lading van het con­flict tussen hen Relationele strubbelingen en sterke emoties kunnen in de weg staan van het oplossen van de conflictkwestie. Bij samenwerking zal het doel meestal dubbel zijn: het oplossen van het inhoudelijke pro­bleem en het herstel van de relaties zodat de partijen nieuwe afspraken kunnen maken om

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel uw printeditie

Ook interessant

Personeel

You are management

Roel Verhaert
Goele Haest

Bestel uw printeditie

Personeel

Toolkit Doeltreffend leidinggeven

Vonk

Bestel uw printeditie

Personeel

Jij bent het management, leiding geven op het terrein

Sven Cauwelier
Roel Verhaert

Bestel uw printeditie

Personeel

Jij bent het management, het middenkader als stuwende kracht

Roeland Gielen
Roel Verhaert

Bestel uw printeditie

Opleiding & vaardigheden

07 Oct

Opleiding: Gekonkelfoes in organisaties: Waarom roddelen niet zo onschuldig is

Locatie: Uitgeverij Politeia, Keizerslaan 34, 1000 Brussel

Prijs: € 85

Schrijf u in