Anders dan vroeger?
door Luc De Man, Willy Steensels
Dit themanummer besteedt aandacht aan evoluties in de eigenheid van lerende jongeren. Niets te vroeg allicht. Want de unieke relatie tussen de leerling en de leerkracht komt onder druk te staan. Er zijn de toenemende leermogelijkheden buiten het georganiseerd leren in schoolverband, de impact van de sociale media en de toenemende diversiteit die scholen in de richting van leren op maat duwt. Die gewijzigde relatie vraagt onder meer onderbouwd inzicht over het zich ontwikkelend brein, nieuw leiderschap én kennis over wat motiverend werkt bij jongeren vandaag.
Om met meer achtergrondinformatie de uitgangsvraag te beantwoorden of jongeren vandaag anders zijn dan vroeger, belicht dit themanummer enkele deelaspecten van deze vraag. Lees hier de inhoudstafel.
Abonnement op de reeks
Dit boek maakt deel uit van onze reeks Beleid voeren in het onderwijs. Abonnees op deze reeks ontvangen de drie pockets per jaar aan voordeeltarief. Ze krijgen ook gratis de publicatie Beleid voeren in het onderwijs. Een selectie uit 7 jaar Handboek beleidvoerend vermogen.
In de reeks diepen we actuele thema’s uit die raakvlakken hebben met zowel onderwijsbeleid als school- en klaspraktijk. Voor leerkrachten, directeurs, schoolbestuurders, lerarenopleiders, beleidsverantwoordelijken en iedereen die zich betrokken voelt bij hedendaagse ontwikkelingen in het onderwijs. Gastauteurs leveren kwaliteitsvolle bijdragen op basis van hun expertise en ervaring, de coördinatie is in handen van een divers samengestelde redactieraad.
Auteur(s): | Luc De Man, Willy Steensels |
ISBN (print): | 9782509035462 |
Verschijningsdatum: | 2019-09-15 |
Type | Vastbladig boek |