Samenvatting
Wanneer je start als leerkracht in een stedelijke context, begin je aan een boeiend en verrijkend avontuur. De dynamiek die je in deze scholen ervaart, vind je immers nergens anders terug. Toch schrikken veel jonge leerkrachten wanneer ze de eerste keer voor een stedelijke klas staan. Al die talen, al die culturen, hoe moeten ze daarmee aan de slag als de leerlingen nauwelijks tot geen Nederlands spreken buiten de school? Hoe kunnen deze leerlingen toch goede resultaten halen en wat kun je daar als leerkracht toe bijdragen? En hoe ga je om met anderstalige ouders?
Het is maar een greep uit de talloze vragen die beginnende én ervaren leerkrachten in de (groot)stedelijke context zich stellen. In dit boek tracht Barbara De Groot deze vragen te beantwoorden zodat je als leerkracht beter voorbereid aan de slag kunt gaan. Daarnaast geeft ze ook een aantal inzichten mee die belangrijk zijn voor je dagelijkse klaspraktijk en die jouw opdracht eenvoudiger en aangenamer zullen maken.
Over de auteur(s)
Barbara De Groot
Barbara De Groot is doctor in de taalkunde en kan terugblikken op een jarenlange ervaring in het onderwijs in de (groot)stedelijke context op verschillende onderwijsniveaus. De voorbije jaren was ze werkzaam als talenbeleidscoördinator basisonderwijs bij de Scholengroep Brussel, waar ze ook verantwoordelijk is voor de oprichting en uitbouw van Campus Comenius, een atheneum waarin vernieuwend en zelfsturend onderwijs centraal staat.
Meer info
Productspecificaties
Auteur(s): |
Barbara De Groot |
ISBN (print): |
9782509031228 |
Verschijningsdatum: |
2018-01-08 |
Type |
Vastbladig boek
|