Seminarie: Agressie in de zorg
Samenvatting
Heb je moeite om met kwade patiënten om te gaan? Wil je agressie voorkomen of de-escaleren ? Vind je het moeilijk om je grenzen aan te geven en ‘nee’ te zeggen?
Zorgverleners worden meer en meer geconfronteerd met boze patiënten. Dit kan een grote impact hebben op zowel de zorgverlening en opals de zorgverlener. In deze opleiding leer je veilig en effectief om te gaan met boosheid en agressie.
Dat kan gaan over
- patiënten die verbaal agressief zijn en schelden of dreigen;
- patiënten die voortdurend klagen en ontevreden zijn;
- patiënten die manipulatief gedrag vertonen om hun zin te krijgen.
Deze vorming is voor jou als:
- je merkt dat je niet altijd weet hoe om te gaan met boze patiënten;
- je merkt dat agressie een impact heeft op je werkvreugde of op de kwaliteit van je werk;
- je moeite hebt om je grenzen aan te geven;
- je je wilt ontwikkelen tot een zorgprofessional die met hart en hoofd werkt.
Schrijf je ook in voor de opleiding 'Helder informeren en stevig motiveren in de zorg' en ontvang 20% korting! De korting wordt automatisch toegepast in je winkelmandje.
Schrijf drie personen in van eenzelfde organisatie, en de vierde persoon mag gratis deelnemen
Over de spreker
Katelijne Baetens is arts en werkt al 20 jaar als communicatietrainer aan de faculteit geneeskunde van de Universiteit Antwerpen. Vanuit die ervaring richtte ze haar eigen bedrijf, Communiceren in de Zorg op. Door middel van vormingen en praktische opdrachten ondersteunt ze zorgverleners in hun communicatie met patiënten en collega’s. En met een wetenschappelijke onderbouwde aanpak zorgt ze ervoor dat goede communicatie zowel de gezondheid van patiënten als zorgverleners ten goede komt.