Menu

Omgaan met pesten op school | pakket van 5

Een preventieleidraad

Prijs
€ 23.00
De juiste (leden)prijs wordt berekend na inloggen.
Deze prijs is incl. btw, excl. verzendingskosten bpost.

Samenvatting

Ondanks al onze initiatieven blijft pesten een hardnekkig probleem in de Vlaamse scholen. De meeste methodes geven antwoord op de vraag wat we moeten doen als er gepest wordt. Hoe we pesten kunnen voorkomen wordt weleens uit het oog verloren. Pesten helemaal uitbannen op school kunnen we niet, maar we kunnen wel alles in het werk stellen om van de school een plaats te maken waar kinderen en jongeren zich goed voelen met elkaar en met de volwassenen. In een school die echt werk maakt van sociale veiligheid, krijgt pesten weinig of geen kans omdat de focus scherp(er) gericht is op welbevinden en verbondenheid. Deze publicatie past in een reeks waarmee het GO! directeurs, leerkrachten, ouders en andere betrokkenen een helpende hand wil reiken. Op een overzichtelijke en bondige manier wordt weergegeven welk beleid een school zou kunnen of moeten voeren of opzetten rond een ‘zorgwekkend’ thema. Hoe zorg je als team voor sociale veiligheid op school en als leerkracht in je klas? In deze brochure tracht het GO! deze vragen te beantwoorden, zodat scholen aan de slag kunnen met een duurzaam en efficiënt pestpreventiebeleid. De brochures worden verkocht in pakketjes van 5 exemplaren. De vermelde prijs is per pakket.

Productspecificaties

Auteur(s):
ISBN (print): 978-2-509-02649-1
Type Vastbladig boek

Ook interessant

Onderwijs

Beleid voeren in het onderwijs. Een selectie uit 7 jaar Handboek beleidvoerend vermogen

Luc De Man

Bestel

Onderwijs

Evaluatiepraktijk op school

Kathleen Harre
Jan Vanhoof
Lieve Smeyers

Bestel

Onderwijs

Gewenst gedrag en sanctiebeleid op school

Bestel

Onderwijs

Radicale jongeren op school

Bestel

Onderwijs

Samen over de drempel

Bestel

Kleuteronderwijs

28 Jan

Seminarie: De directeur vandaag

Locatie: Uitgeverij Politeia, Keizerslaan 34, 1000 Brussel

Prijs: € 95.01

Schrijf u in