Menu

Kom binnen: maak een magazine dat je lezer raakt

door Marthe Pannecoucke, Luc Van Loon

Prijs
45,-
E-book met 5 persoonlijke downloads.
Deze prijs is incl. btw, excl. verzendingskosten bpost.

Samenvatting

De kracht van magazines? Het komt binnen! Het blijft liggen in de huiskamer of op het toilet. Het raakt je lezer in hoofd en hart. Als je het goed inzet tenminste. Maar hoe doe je dat?

Marthe Pannecoucke (Kortom vzw) en Luc Van Loon (Directeur MarCom bij Stad Sint-Niklaas) gingen op zoek naar de basisingrediënten voor een succesvol magazine. Ze leiden je stap voor stap doorheen het proces van magazines maken: van context en concept over creatie en evaluatie. Hoe zet je een magazine strategisch in? Welke taken komen erbij kijken, en hoe evalueer je het magazine om het daarna te verbeteren? Met behulp van deze gids haal jij het beste uit jouw blad. Gelukkig hoef je het niet alleen te doen: magazinemakers geven je tips en tricks en delen hun ervaringen. Deze publicatie is een verzameling van best practices, inspirerende voorbeelden en waardevolle inzichten die ervoor zorgen dat jouw magazine blijft hangen. Na het lezen van dit boek kom je binnen met een magazine dat je lezer écht raakt. Klaar om in het magazinebad te duiken?

Als je je abonneert op de Kortom-reeks, ontvang je ook automatisch de volgende boeken die in deze communicatiereeks verschijnen. Vragen over de reeks of over je abonnement? Mail naar info@politeia.be.

 

Ook beschikbaar in 

 

Over de auteur(s)

MP

Marthe Pannecoucke

Marthe Pannecoucke is de schrijfster van het boek. Zij is een van de stafmedewerkers van het Kortom-team. Ze is onder andere verantwoordelijk voor de boeken in de Kortom-reeks, uitgegeven door Politeia. Zo is ook dit project in haar schoot beland. Normaal gezien schrijft Marthe de boeken niet zelf en supportert ze aan de zijlijn. Maar nood breekt wet, en de liefde voor het magazine trok haar over de streep. Als printlover zette ze haar tanden in het topic met ‘Kom binnen’ als resultaat.

Meer info
LVL

Luc Van Loon

Luc Van Loon is de co-auteur van dit boek. Hij is manager marketing- en communicatie bij Stad Sint-Niklaas. Twintig jaar lang kwam hij in huizen en harten binnen als journalist en coördinator voor commerciële week- en maandbladen. Daarna mocht Luc het meest succesvolle stadsmagazine van Stad Antwerpen co-creëren en leiden. ‘Kom binnen’ bundelt zijn magazine-knowhow, gelukkig door Marthe kritisch verwerkt, herschikt, uitgeschreven en verrijkt met voorbeelden en extra inzichten.

Meer info

Productspecificaties

Auteur(s): Marthe Pannecoucke, Luc Van Loon
ISBN (print): 9782509043252
ISBN (digitaal): 9782509043580
Verschijningsdatum: 2023-11-22
Type Digitaal Vastbladig boek

Ook interessant

Communicatie & informatie

Communicatie als bindkracht

Eric Goubin

Bestel

Communicatie & informatie

Informatie beheren en archiveren: digitaliseren van analoge informatie

Bestel

Communicatie & informatie

Aanbod, dienstverlening en gebruikers van bibliotheken

Bestel

Communicatie & informatie

Informatie beheren en archiveren: selecteren en digitaal depot

Bestel

Communicatie & informatie

Informatie zoeken, gebruiken en beoordelen: informatievaardigheden en soorten informatiebronnen

Bestel

Communicatie & informatie

Fondsen werven is geen kinderspel

Jos Huypens

Bestel